Design stránek

Grafika webu je nejevíce subjektivním faktorem ovlivňující úspěch internetových stránek. Ne nadarmo zde platí parafráze „soudí knihu podle obalu“, a proto v případě málo atraktivního vzhledu lze snadno ztratit potencionálního zákazníka.

První dojem z webové stránky si lidský mozek vytvoří za méně jak 50ms. Poté jej mění jen nerad.“ (BBC, 2006)

Jak ukazuje výzkum univerzity Carleton (BBC, 2006), tak první dojem se vytváří ve velmi krátkém časovém intervalu a jeho vliv zůstává statisticky velmi významný i pro další hodnocení. Grafický styl je první věc, kterou na webu návštěvník zaregistruje. Samozřejmou součástí vnímání celkového vzhledu je i uspořádání webu. Návštěvník ihned zaregistruje chyby vzhledu
i prvky, které svým obsahem do webu nezapadají.

Návštěvníci obecně věnují stránce 3-8 vteřin, během kterých se rozhodují, zda na stránkách setrvají, nebo je opustí. Webové stránky tedy musí být vizuálně atraktivní, musí být dostatečně informativní, aby návštěvník během zmíněných několika vteřin zjistil, jestli stránka nabízí očekávané informace (obsah). Webové stránky, které jsou celistvé po stránce grafické i obsahové jsou předurčeny k tomu, aby konvertovaly návštěvníky v zákazníky mnohem snadněji, než stránky, které takové nejsou.

Předchozí kapitola: Obsah stránek
Následující kapitola: Validita a sémantika

10.07.2012 - Petr Uhlíř